mandag den 22. marts 2010

Hvad posten bragte...

Jeg er vild med Postmand Per som bragte mig dette i dag! Eller... i virkeligheden er jeg vild med Helle Holst som sendte det... Og faktisk er jeg også lidt vild med mig selv, fordi jeg fik den fantastiske idé at handle hos hende!

Jeg købte garn til Folklore cardigan - den har jeg kigget på flere gange! Se hvor fine farver Helle har valgt til kontrastfarver på bærestykke og ærmer... Det bliver et hit (når jeg en gang når så langt)!


Jeg købte også garn til Rasmillas Fiona - hvis jeg når det bliver det en ekstra gave til en kommende barnedåb. Hvis ikke bliver en anden begavet med den en anden gang (men som det ses er jeg allerede startet)... Farverne hedder 'Sweet Pea' (den lyse) og 'Cloudberry' (den mørke) - hvor sødt er det lige?


Og så røg der også lige et par fine maskemarkører med i kurven:



(Today I recieved a package from Holst Garn - I already started knitting the little dress and can't wait to knit the cardi for myself! And check out the beautiful stitch-markers :) )

3 kommentarer:

  1. Øj, hvor er det en sød børnetop - den dér Fiona. Når man nu er helt ny i strikkekunsten og endnu ikke kan så meget (men har mod på at kaste sig ud i det), kan man mon så strikke den?? Er der sværhedsgrad i opskriften? Skønne farver du har valgt i øvrigt ;)

    SvarSlet
  2. Rikke: Uha, det er altid så svært for mig at vurdere om noget er svært for andre!

    Der er ikke angivet sværhedsgrad i opskriften, men den er til gengæld meget udførlig - det står simpelthen beskrevet pind for pind hvad man skal gøre. Du skal kunne strikke ret, vrang, slå om, strikke sammen og tage en maske løs af og trække den over næste strikkede maske. Alt sammen basis-teknikker når man strikker hul-mønstre. Jeg kan for øvrigt anbefale Politikens strikke- og hækle bog til teknik-forklaring hvis du vil læse om det. Jeg har selv bogen og har været glad for tegningerne (især i forbindelse med hækle-teknikker)...

    Hvis du har mod på at kaste dig ud i det, melder jeg mig gerne som hot-line på telefonen hvis der er noget du ikke kan hitte ud af! :)

    SvarSlet
  3. Jeg har en strikkebog, men kan ikke lige huske, om det er Politikens - under alle omstændigheder er den ret god, den jeg har - med meget udførlige tegninger og forklaringer :) Jeg skal lige have slået de forskellige teknikker op, du beskriver - og så vurdere, om jeg mon kan overskue det ;)

    SvarSlet

 

avandia