fredag den 6. august 2010

Babysokker

Jeg sneg mig lige til et mini-projekt:


Opskriften er 'De mindste ragsokker' fra bogen 'Strik og sy til den lille ny'. Jeg har strikket sokkerne før - det er et superhurtigt lille projekt hvis man liiiige står og mangler en barselsgave :) Jeg har dog ikke været helt tilfreds med hæl og tå i den originale opskrift, da jeg synes hælen bliver for 'hullet' og tåen for bred.
Derfor har jeg ændret lidt i opskriften og fået et resultat, som jeg bedre kan leve med:


Hvis nogen derude er interesserede i ændringerne (her strikket i str. 1-4 mdr.):

Hæl: Ved indtagninger til hælen strikkede jeg de sidste to masker på pinden sammen (og startede hver pind med at tage første maske løst af som i den originale opskrift) indtil der var 8 m tilbage. Derefter sprang jeg over at strikke en hel omgang og gik direkte til udtagninger hvor jeg samlede en ekstra maske op i slutningen af hver pind (og startede hver pind med at tage første maske løst af som i den originale opskrift). Tag eventuelt en ekstra maske op mellem 1. og 2. pind og 3. og 4. pind og strik den samtidig sammen med ribmønsteret for at udgå huller.

Tå: Efter indtagner til tåen som beskrevet i opskriften (Rettelse: 24 (ikke 12 som først skrevet) masker tilbage) strikkede jeg to m sammen indtil 6 masker tilbage totalt. Herefter brød jeg garnet og trak det gennem de resterende 6 masker.

Og hvorfor er det lige, at kærheden på tøj er omvendt proportionel med dets størrelse?

(Ååååårh...)

(I knitted a quick little pjoject: baby-socks! Perfect for a baby-shower :) And sooooo small and cute!)


2 kommentarer:

 

avandia