søndag den 11. april 2010

Aaaarghh...

Jeg har altid syet på en ældgammel og højt elsket Singer-maskine, som i tidernes morgen tilhørte min mor. Da den efter mange slidsomme år afgik ved døden, købte jeg en Bernina, og vi er aldrig blevet gode venner!!

Berninaen har altid opført sig som en utilregnelig primadonna, haft mange anstrengende mood-swings og budt mig et utal af knækkede overtråde, 'båndsalat' i undertråden, bøjede nåle og skæve sømme... Og i dag bød den mig dette da jeg skulle zig-zagge noget:


JA f.... - den forsøgte også at lade de to nederste sømme passere for zig-zag!! NU har jeg stillet den til skrald!! (Nogle tips til hvad man så skal investere i?)

(For some years I've had a Bernina-sewing machine, and we have never really become friends! Today it absolute refused to zig-zag... I've had enough and I'm going to throw it out! Any tips on what to buy instead?)

3 kommentarer:

  1. Kunne du ikke investere i en ny Singer? Eller er det sådan nogle, der koster en mindre formue? :)

    SvarSlet
  2. Hvis den endnu ikke er afhentet af skraldemanden, så skal den måske have en chance her : http://www.symaskiner-lj.dk/reparation/ ? Du kan som minimum få en vurdering/ et gratis overslag over en pris for reparation.

    SvarSlet
  3. Rikke: du siger noget! Der er bare så mange forskellige modeller (og jeg husker selvfølgellig ikke hvilken min gamle var) - og så plejer de ikke at være helt billige...

    Dorte: Du er altid god for et godt link, fantastisk! :) Den er ikke røget helt ud endnu - så måske skulle den have lov at komme forbi symaskine-doktoren før den dømmes helt ude...

    SvarSlet

 

avandia