lørdag den 24. april 2010

Conwy nr. 1

Så blev den første Conwy-strømpe færdig - jeg har strikket skaftet noget længere end i det oprindelige mønster. Hvorfor det ligner en størrelse Fedtmule, skal jeg ikke kunne svare på - den er til mig, og jeg bilder mig da ind, at mine fødder er nogenlunde proportionelle med min højde... (ja-ja, SÅ høj er jeg altså heller ikke) :)



Jeg må også lige rose bogen med opskriften (Nancy Bush: 'Knitting on the Road', kan købes f.eks. her)! Den er fyldt med opskrifter på forskellige fine sokker og strømper. 

Jeg tror jeg stødte på bogen første gang hos hende her, og på Ravelry er der langt over 500 der har strikket netop denne sok/strømpe!! Opskriften (der, som resten af bogen, er på engelsk) er super velskrevet, gennemarbejdet og generelt meget let at følge. En sand fornøjelse - og en nødvendighed hvis man skal strikke 'on the Road'. Jeg forventer mig samme høje kvalitet af de andre opskrifter, som helt sikkert også skal afprøves ved lejlighed! 

Først skal jeg dog lige strikke en strømpe mere i samme fine mønster, så jeg har til begge ben:



(I finished the first Conwy-sock - in this length it's probably more of a stocking though. I have no idea why it looks so Goofy-sized in the first picture... :) I absolutely recommend the book (Nancy Bush: 'Knitting og the Road'). The pattern for this sock is very well-described and easy to follow - on Ravelry more than 500 people have already knitted it! Now I just have to knit one more...)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

avandia